Recensie: Verliefd – Anna Todd

Anna Tood, bekend van de After-serie, heeft een nieuw boek: Verliefd. Verliefd is het eerste boek in de nieuwe serie Tussen de sterren. Ik heb zelf de After-serie niet gelezen, waardoor ik dus niet kan vergelijken met de After boeken.

De cover van het boek

Toen ik het boek zag, was ik meteen verkocht en ik zou het meteen bekijken in een boekenwinkel. Al is de titel misschien iets minder origineel, toch spreekt het mij meteen aan. De titel past zeer goed bij de omslag van het boek. Het boek telt 288 pagina’s, wat vrij dun is vergeleken met de After-serie.

Verliefd van Anna Todd gaat over Karina, een meid van 21 jaar die een tweelingbroer heeft, Austin. Ze zijn opgegroeid op de militaire basis en dus weet Karina als geen ander hoe soldaten eraan toe zijn na een uitzending. Karina werkt als masseuse bij een massagebedrijf. Ze woont samen met een vriendin, Elodie, in het huis dat zij heeft gekocht. Elke dinsdag gaat ze eten bij haar vader en haar stiefmama, maar daar kijkt ze erg tegen op. Als haar broer voor de zoveelste keer in de problemen komt en haar vaders reacties steeds extremer worden, weet ook Karina niet meer wat ze hiermee moet doen.

Op een dag komt er een mysterieuze man binnen in het massagesalon en omdat haar vriendin, Elodie, er niet is, moet zij hem een massage geven. Ze merkt meteen dat hij een teruggekeerde militair is. Als ze thuis komt, blijkt dat deze man – Kael – bij haar thuis op de sofa zit en een goede vriend is van Elodie’s man. Kael blijft heel mysterieus, maar toch wilt Karina hem beter leren kennen en voelt ze zich enorm aangetrokken tot hem. De twee leren elkaar kennen, maar hij blijkt emotioneel geschaden te zijn. Als hij dan ook nog eens Austin, Karina’s tweelingbroer, kent betekent dat alleen maar meer stof voor een spannend liefdesverhaal…

De liefde

Voor ik aan dit boek begon had ik een mooi liefdesverhaal verwacht. Ik bleef echter lang op mijn honger zitten, omdat ik me niet kon inleven in de personages. De personages worden niet echt uitgediept, want je komt enkel wat basiskenmerken te weten van de personages. Daardoor kon ik moeilijk een band opbouwen en kon ik me zeer moeilijk in hun positie verplaatsen.

De schrijfstijl van Anna Todd is prettig en leest vlot. De plot is op zich interessant, maar de uitwerking ervan is teleurstellend. Dat is erg jammer, want het had beter kunnen uitgewerkt worden. Doordat het boek in korte hoofdstukken is geschreven, leest het wel vlot en blijf je lezen. Toch had ik moeite om het boek echt uit te lezen, omdat ik niet benieuwd was naar wat er nog ging gebeuren. Verliefd eindigt met een cliffhanger, maar ik weet nog niet zeker of ik het volgende deel ook ga lezen.

Zoals je weet, ben ik niet superenthousiast over dit boek. Ik vond de schrijfstijl vlot, maar de personages waren te oppervlakkig waardoor het inlevingsvermogen kelderde. Ik geef het boek dan ook 2,5 sterren.

Picture of Livia Peeters