De eerste recensie is binnen!

De eerste recensie is al binnen en die willen wij natuurlijk graag met jullie delen! De recensie is geschreven door Jen Minkman, schrijfster van Back to School. Haar recensie staat op Goodreads.com en op bol.com. Ze geeft Dark Romance – Verboden verlangen 5 sterren en Ontluikende liefde 4 sterren. Lees hieronder haar recensies 🙂 Mochten jullie ook de bundels gelezen hebben, dan zijn recensies altijd van harte welkom!

Over Ontluikende liefde schrijft ze:
Allereerst moet het me even van het hart hoe blij ik ben dat er EINDELIJK ook boeken met paranormal romance verschijnen van de hand van Nederlandse auteurs! Dat heeft echt veel te lang geduurd. Ik heb genoten van deze bundel; ‘De Wever’ was echt heel goed en meeslepend geschreven, ‘Engelenveer’ idem dito, en het enige wat ik jammer vond aan deze verhalen was dat ze zo kort waren 🙂 ik had het idee dat er best een heel boek van gemaakt had kunnen worden (zeker van Engelenveer, dat heb ik in een andere recensie op Smashwords ook al geschreven). Bij deze twee verhalen ontwikkelde het liefdesverhaal zich daardoor op zo’n hoog tempo dat er voor mijn gevoel een beetje sprake was van insta-love (een van mijn personal pet peeves…), en dat vond ik spijtig, want de verhalen zijn van hoogstaand niveau en ik kon ze niet wegleggen. Het derde verhaal in de bundel, ‘Dromenland’, had dit probleem niet; daar was het tempo precies goed voor mijn gevoel en groeiden de hoofdpersonen langzaam maar zeker naar elkaar toe. Ik vond het ook leuk dat het verhaal vanuit het perspectief van de jongen werd verteld (iets dat niet vaak voorkomt bij dark romance boeken). Iets minder vond ik dat de schrijfstijl meer vertellerig was en minder showing (in de trant van ‘show, don’t tell’) en daardoor meer qua stijl leek op een jeugdboek dan een young adult-verhaal. Al met al ben ik superblij dat ik dit boek heb gekocht meteen toen het uitkwam, en ik zou het fans van dit genre zeker aanraden. Ik wacht met spanning af wat deze auteurs nog meer gaan schrijven, en ik ga de eerste bundel in deze serie dit weekend ook nog lezen. Hopelijk komen er nog meer van dit soort bundels uit via young-adults.nl!

Over Verboden verlangen schrijft ze:
Ik heb zo genoten van dit boek! Ik heb ook #2 van deze serie gelezen, en de (kleine) problemen die ik daar nog met de korte verhalen had (ze voelden iets te gehaast aan voor mij) waren hier niet aanwezig. Alle drie de verhalen hadden een goede spanningsopbouw, een paar onverwachte plottwists en echt goeie romantiek. Wat ik ook knap vond was dat de eindes van alle drie de verhalen een gevoel van closure gaven en TOCH ruimte overlieten voor een eventueel vervolg (ik hoop ook dat er vervolgen komen!). Heel knap gedaan! Eva Moraal kan bij mij al niet meer stuk, na het lezen van dit boek en Overstroomd, en de andere twee auteurs (Marijke Jansen en Isabel Peters) ga ik ook zeker in de gaten houden. Echt gaaf om te zien dat er in Nederland zo veel talent is op het gebied van paranormal (dark) romance. Ik kan dit boek van harte aanbevelen aan mensen die van dit genre houden en ook eens wat van oer-hollandse auteurs in dit genre willen lezen.

Picture of Natasja Storm

Natasja Storm

Natasja heeft een tijdje onder de radar geleefd, maar met het vernieuwde Young Adults is zij weer 'back in business'. Ze heeft veel ideeën om het platform weer op de kaart te zetten en is bezig met het uitbreiden van functionaliteiten voor de website en community! Ze zet momenteel de laatste puntjes op de i van een bovennatuurlijke young adult/new adult en werkt aan een literaire roman. Het idee voor een kinderboekenserie werkt zij tussendoor uit. Naast schrijven zijn snowboarden, marketing en ondernemen haar passies.