Recensie: De bloedrode sluier van Shelby Mahurin

Wauw, wat een spannend boek. In dit boek word je meegenomen naar een magische wereld vol met magische wezen en een seriemoordenaar. Het boek gaat over het vinden van je stem en je grootste angsten onder ogen komen. Niet doen wat mensen van je denken en daar je krachten uithalen om hun het tegendeel te bewijzen.

De hoofdpersonages van De bloedrode sluier

Celie leeft tussen de weerwolven, waternimfen, bloedheksen en de nog niet gekende vampiers. Wanneer ze alle regels overtreedt en de eerste vrouwelijke jaagster in Belterra wordt, keert ze zich tegen ieders verwachtingen inclusief haar verloofde en ouders. Celie wordt op de proef gesteld en moet dubbel zo hard werken om de goedkeuring en het respect van de andere jagers te verdienen. Echter laat Celie haar niet doen door de andere jagers en probeert zich keer op keer te bewijzen.

Ze ontdekt dat er een seriemoordenaar rondloopt die magische wezens vermoord. Wanneer ze erachter komt dat haar verloofde (eveneens ook haar kapitein) en haar vrienden de verschillende moorden voor haar achterhoudt, besluit ze om op onderzoek te gaan. Hierbij wordt ze ontvoerd en raakt ze verwikkeld in een duistere wereld waar ze haar angsten onder ogen moet komen.

Celie beland op een geheim en mysterieus eiland vol vampiers. Op het eiland leert ze Michal kennen, de koning van het eiland. Op het eiland leert ze haar angsten te overwinnen en haar krachten te kennen. Hoe dichter ze bij de waarheid komt, hoe meer ze moet graven in haar verleden en moet toegeven aan de duistere kant van Michal en die van haarzelf.

Welke geheimen gaat Celie nog ontrafelen om de seriemoordenaar te vinden? En gaat het haar lukken om de seriemoordenaar te stoppen?

Mijn standpunt van De bloedrode sluier

Ik vond het een heel goed en spannend boek. Vanaf de eerste zin werd je meegenomen in het verhaal, waardoor je het boek moeilijk kon wegleggen.

Ik vond het ook leuk dat in De bloedrode sluier een frans accent zat, zoals de titels. Dit maakte het boek mysterieuzer.

Ik vond Celie een leuk personage. In het begin zag je dat ze alles deed om zich te bewijzen tegenover de andere jagers, alleen maar omdat ze een vrouw is. Ze was heel dapper om aan te sluiten bij de Chasseurs. Tijdens het verhaal merk je dat ze haar stem en krachten vindt. Ze doet niet onder aan de anderen en krijgen haar niet zomaar klein. Celie heeft een mooie groei gemaakt in het boek waar ze heeft geleerd voor op te komen voor haar mening en haar sterktes, ook al beschouwen sommige, waaronder haar verloofde, haar als broos poppetje.

Tijdens het lezen waren er verwijzingen naar Mahurins andere boekenreeks ‘Heks en jager’. Hierdoor miste ik wat achtergrondinformatie, maar het wekte ook mijn interesse om de ‘Heks en jager’ – reeks ook te lezen.

De bloedrode sluier is een aanrader, wanneer je houdt van spannende boeken die je meenemen naar een magische wereld. Het boek eindigt met een cliffhanger, waardoor ik niet kan wachten tot het tweede deel van de reeks uitkomt. Ik hoop dat het tweede boek snel verschijnt.

Ik geef De bloedrode sluier 4 sterren.

Picture of Saar

Saar

Dit is Saartje, maar haar vrienden/familie noemen haar Saar. Ze is 23 jaar oud. Ze spendeert haar vrije tijd door te lezen, bakken/koken, serie/films kijken en dingen doen met vrienden/familie. Op dit moment studeert ze sociaal readaptatiewetenschappen in Leuven. Het liefste leest ze graag boekenreeksen, haar favorieten zijn ‘The Hunger games’, ‘de Selectie’ en nog veel meer. Karen McManus, Suzanne Collins, Kiera Cass, Tahereh Mafi, … zijn haar favorieten schrijfsters, maar ze ontdekt graag nieuwe schrijvers/schrijfsters. Ze leest verschillende genres. Ze heeft geen specifieke keuze als de verhaallijn maar goed/spannend is. Ze vindt het heel spannend om te beginnen bij Young Adult. Ze kijkt er heel erg naar uit om voor hen te recenseren.