Recensie: Twisted Hate – Ana Huang

Twisted Hate is een New Adult romance-boek met de karakters Jules en Josh in de hoofdrol. We kenden deze personages al uit de boeken Twisted Love en Twisted Games. In dit boek lees je het eigen verhaal van de beste vrienden en broer van Ava Chen – het hoofdpersonage uit Twisted Love. Hoewel ze eigenlijk een hekel hebben aan elkaar, maken ze een spicy deal met elkaar. De regels? Geen gevoelens krijgen voor elkaar. Maar of Jules en Josh zich hier ook allebei aan kunnen houden?

Enemies-with-benefits

Als ik iets heerlijk kan weglezen is het een goed romance-boek. Zo vond ik deze vorige twee delen van deze serie ook enorm vermakelijk, en dat was bij dit boek zeker niet anders. Zowel Jules en Josh zijn personages met pit. Ze hebben beiden een heftig verleden en dit heeft deze personages dan ook gevormd tot wie ze vandaag de dag zijn. Echter heeft Jules een gruwelijke hekel aan Josh, en vice versa: in Josh zijn hoofd brengt Jules zijn zusje Ava continu in de problemen, en Ava zou beter af zijn zonder haar vriendin Jules. Wat Josh niet weet is dat Jules destijds deze nare opmerking heeft gehoord. Sindsdien kunnen deze karakters elkaar dan ook niet uitstaan.

Echter zijn zowel Josh als Jules geen relatie-materiaal: door drukke werk- en studieverplichtingen zijn geen van beiden in stand een fysieke relatie in stand te houden. Daardoor ontstaat tussen de twee het idee van een enemies-with-benefits relatie: iets waar ik nog nooit over had gelezen, maar wat zeker mijn interesse wel aanwakkerde. De relatie tussen Jules en Josh werd spannend en dynamisch. Zeker toen er een personage uit het verleden van Jules een intrede maakte in het boek, en Josh zich beschermend tegenover Jules begon op te stellen. Ik wist gewoon dat deze relatie zich ging ontplooien naar iets groters dan een enemies-with-benefits relatie, en ik vond dit dan ook zalig om te zien ontstaan.

Diepere laag

Wat ik waardeer aan de boeken van Ana Huang is dat er altijd een diepere laag onder de personages wordt uitgezocht. Toch zijn haar boeken niet character-driven, dus puur geschreven over relaties tussen twee personages. Er zit namelijk nog steeds een sterk plot in haar boeken, iets wat haar boeken tot een perfecte verhouding tussen relaties en vaak spannende gebeurtenissen maken. Ook had dit boek weer een plottwist, wat ervoor zorgt dat je wil blijven doorlezen.

Verder vond ik het thema over vriendschap in dit boek mooi aangesneden. Vaak is dit een thema wat in boeken over romantische relaties een beetje een ondergeschoven kindje is. De ingewikkelde relatie tussen Alex, de vriend van Ava, en Josh wordt mooi uitgewerkt en maakt ook progressie tijdens het verhaal van Twisted Hate.

Al met al vond ik Twisted Hate een vermakelijk, spicy en spannend verhaal om te lezen. Wel is het goed om rekening te houden met het feit dat er veel 18+ thema’s in dit boek terugkomen. Maar wederom heeft Ana Huang weer een heerlijk boek neergezet en ik kan niet wachten om ook het laatste boek van de serie, Twisted Lies, te lezen.

Picture of Jasmijn Funk

Jasmijn Funk

Jasmijn Funk (19) is, naast een fulltime boekenworm, studente Journalistiek in Tilburg. Ze heeft passie voor alles wat met woorden te maken heeft, of het nou over lezen of schrijven gaat. Verder is ze altijd bezig met muziek, dans en paarden.