Recensie: Kroon van Gouden Beenderen – Jennifer L. Armentrout

Vandaag deel ik met jullie mijn recensie van het derde deel van de bloedspannende “Blood & Ash” serie van Jennifer L. Armentrout. Heb je de eerste 2 delen nog niet gelezen, houd dan rekening met spoilers!

Poppy heeft in ‘Kroon van gouden beenderen’ van Jennifer L. Armentrout recht op de kroon van het koninkrijk Atlantië, maar er liggen veel obstakels op haar pad. Duistere geheimen komen aan het licht en een langvergeten kracht doet er alles aan om te voorkomen dat de kroon op Poppy’s hoofd belandt. De grootste dreiging is de Koningin van Bloed en As die haar eigen plannen smeedt. Poppy zal samen met Prins Casteel naar het land van de Goden moeten reizen om de koning te wekken. Onderweg ontdekken ze hoever ze willen gaan voor het volk, en voor elkaar.

De schrijfstijl/verhaallijn

De schrijfstijl van Armentrout vind ik super fijn en leest ook heerlijk weg. Net als in het tweede deel, begint ook het derde deel precies waar je bent gebleven in het tweede deel. Dit leest super fijn. Je weet hierdoor precies weer wat er is gebeurd is en er zit geen tijdsprong in het verhaal. Ook de verhaallijn in het derde boek is weer spannend van begin tot eind, je wil constant doorlezen. Er gebeuren in het begin al dingen die je niet verwacht had. Je wordt meteen meegezogen in de spanning die zich dan opbouwt. In het eerste hoofdstuk leer je zelfs van Alistar wie Poppy echt is, maar of hij de waarheid spreekt dat weet Poppy zelf ook niet helemaal zeker.

De personages

Ook in dit deel leer je de personages uit de vorige delen nog beter kennen. Zelfs van personages waar je niet zeker van wist of ze te vertrouwen waren, leer je hun ware aard kennen. De personages worden weer goed neergezet en ik vind het leuk dat je ook de vader en moeder van Casteel leert kennen in dit deel. Zo vind Poppy dat Casteel best wel op zijn vader lijkt en snapt ze ook van wie hij bepaalde eigenschappen heeft. Je leert daarnaast ook steeds meer over Poppy haar achtergrond. Denk hierbij aan wie haar ouders zijn, wat er met haar gebeurd is maar ook wat Poppy eigenlijk is. Want de Maagd dat is Poppy zeker niet.

Daarnaast komen Poppy, Casteel en de wulven ook in aanmerking met andere wezen dan alleen maar de vampries en de verhevenen. Ze krijgen met een duistere macht te maken die wezens oproept die helemaal niet leven, ze hoeven zelfs niet eens adem te halen.

De wereld

Wat ik erg jammer vindt, is dat dit deel geen kaart bevat van de wereld zoals in het tweede deel. Dit had ik zelf persoonlijk wel fijn gevonden. Door een kaart van de wereld krijg je een beter beeld waar alles zich afspeelt namelijk. Soms wou ik plaatsnamen die genoemd werden in het verhaal opzoeken op de kaart maar dat kon dus niet. Hiervoor zou ik dus het tweede deel er steeds bij moeten pakken, een gemiste kans van Zomer & Keuning.

In het verhaal zelf leer je wel steeds nieuwe plaatsen/plekken kennen. Gelukkig weet Armentrout deze plekken altijd goed te omschrijven en krijg je er gelukkig ook een beeld bij. Je leert onder andere de plaatsen kennen waar de Goden en Godentelgen wonen / vandaan komen.

Ik heb weer enorm genoten van het verhaal en kon het boek ook weer moeilijk wegleggen. Ik ben ook zeker benieuwd naar het eerste deel van de “Flesh & Fire” serie. Dit is een spin-off serie van Blood & Ash. Over dit boek zal je meer lezen zodra ik hem uit heb en de recensie heb geschreven. Het vierde deel van de “Blood & Ash” serie komt daarnaast op 5 april 2023 uit. Ik ben dan ook zeer benieuwd hoe het verhaal van Poppy verder gaat aflopen.

Daarnaast ziet dit derde deel er weer fantastisch uit. De art print van de kaft aan de binnenkant is weer prachtig, hierop zijn Casteel en Poppy afgebeeld. Het enige minpuntje voor je mij was het ontbreken van de kaart. Ik geef het boek daarom 4,5 ster en raad je zeker aan om deze serie te gaan lezen.

Heb jij de Blood & Ash serie al gelezen en wat vond jij er tot nu toe van?