Filmrecensie: Christmas with you

De tweede Netflix-original kerstfilm van dit jaar is een paar weken geleden gelanceerd en heet ‘Christmas with you’. Pak je fleece-deken erbij, zet een kop warme thee en geniet van deze heerlijke cheesy kerstfilm.

Angelina is een superster, maar teert momenteel vooral op haar oudere hits en verdiensten. Ze is perfectionistisch en werkt hard, maar wordt langzaamaan toch ingehaald door een nieuwe generatie zangeressen die veel meer verstand van sociale media hebben. Haar management zet steeds meer druk op Angelina om toch binnenkort te gaan komen met een nieuw nummer: het liefst een kerstnummer. Angelina heeft compleet geen inspiratie en besluit in een opwelling een fan te bezoeken, waarvan ze pasgeleden een aangrijpend filmpje heeft gezien.

Ze ontmoet de lieve en enthousiaste Cristina en haar vader Miguel op hun school, maar wat een kort bezoekje moest worden, wordt een langer verblijf door een grote sneeuwstorm. Angelina ontdekt dat Miguel erg muzikaal is en ze besluiten samen te werken aan Angelina’s nieuwe kerstnummer. Maar of de samenwerking strikt professioneel blijkt te zijn….

‘Christmas with you’ heeft alle elementen van een fijne kerstfilm: leuke, sympathieke personages, foute kersttruien, een hevige sneeuwstorm (tuurlijk) en veel versiering en lampjes. Het verhaal is wat afgezaagd en erg voorspelbaar, maar desondanks kijkt de film fijn weg. Ik had zelf wel wat meer drama in het verhaal willen zien: de obstakels die op het pad van Miguel en Angelina komen, worden snel en zonder veel problemen overwonnen. Hierdoor miste er wat diepgang in het verhaal.

Personages in ‘Christmas with you’

Ik vond Angelina een leuke actrice en ja, ze zingt echt zelf in de film. Ze zet haar, ietwat oppervlakkige, rol goed en geloofwaardig neer. Miguel is een lieve en bezorgde weduwnaar die het beste voor zijn dochter overheeft. Ook zijn rol vond ik leuk, maar persoonlijk miste ik de chemie tussen de twee hoofdrolspelers. Op de een of andere manier vond ik ze gewoon niet bij elkaar passen en ontstond er voor mij geen geloofwaardige romance. Heel jammer, want dat is natuurlijk wel waar de film om hoort te draaien.

Het personage van Cristina, de dochter van Miguel, maakt dan wel weer heel veel goed. Ze is ontzettend energiek en enthousiast en wist zeker een glimlach op mijn gezicht te toveren. De rol van Cristina, die gespeeld wordt door de 23-jarige Deja Monique Cruz, wordt leuk en geloofwaardig neergezet en bracht veel vreugde in het verhaal. Dat de film dan ook eindige met haar Quinceañera, een groot feest waarmee in Latijns-Amerika gevierd wordt dat een meisje een vrouw wordt, was zeker een goede keuze.

De tantes en andere familieleden van de familie Torres zorgen voor wat hysterie en humor in het verhaal en hebben daardoor een leuke rol.

De invloed van Latijns-Amerika op de film vond ik sowieso leuk en origineel. Dit komt niet alleen terug in het feest en de taal die af en toe gesproken wordt, maar ook in het eten dat klaargemaakt wordt en de muziek die voorkomt in het verhaal. Persoonlijk vond ik het een originele inslag (en deed het mij deden aan de serie Jane The Virgin, waarin dit ook gebeurde).

Eindoordeel

‘Christmas with you’ is dus zeker geen slechte film, maar ook geen topper. Een fijne wegkijker als je in kerstsferen wilt komen en geen behoefte hebt aan veel diepgang. Ik geef ‘Christmas with you’ 3 sterren en ben benieuwd naar de andere kerstfilm die nog gaan verschijnen op Netflix de komende weken!