Recensie: Vleugels van de Dood – Beau Charlotte

Vleugels van de dood

Ik heb het boek ‘Vleugels van de Dood’ van Beau Charlotte mogen lezen en deel vandaag graag mijn mening met jullie. Vleugels van de Dood is het eerste deel van de serie en in januari 2023 komt het vervolg op dit eerste deel uit.

Verhaal:

De burgeroorlog in Nerefel weegt zwaar en de armoede neemt toe. De hoofdpersoon Brynn wordt daarom uitgehuwelijkt aan Gilroy. Ze kent hem helemaal niet, maar stelt zichzelf dan uiteindelijk voor haar verloofde open. Dan wordt ze ontvoerd door de sluwe en wraaklustige Szarka. Szarka is een dienaar van de rebellenleider en de laatste magiër van Nerefel. Brynn raakt verwikkeld in een complot en komt in een duister en onbekend gebied terecht. Zelfs haar liefdesleven loopt anders dan ze had verwacht.

Verhaallijn:

Het boek begint met een proloog, hierin lees je een gebeurtenis dat 20 jaar geleden gebeurt is. Door het proloog in het begin van het boek, snap je ook meer van wat er in het heden aan de hand is.

Je leest het boek voornamelijk uit het punt van Brynn, maar daarna ook uit een aantal andere personages waar je kennis mee maakt in het verhaal.
Het verhaal is boeiend en spannend, maar sommige stukken waren wel wat saai en langdradig. Buiten dat vind ik het een origineel verhaal.

Personages en schrijfstijl:

Je leert de personages goed kennen en ze zijn goed uit geschreven. Je leert ze in het verloop van het verhaal steeds beter kennen.

De schrijfstijl van Beau is erg fijn, ze beschrijft de personages goed. Je kan hierdoor echt een beeld krijgen bij de personages. In het boek kun je een kaart vinden van de wereld die aan het begin en het einde van het boek zit. Hierdoor kun je altijd de plaatsen vinden waar ze het over hebben in het boek. De wereld had van mij nog wel iets beter beschreven mogen worden.

Conclusie:

Ik heb het boek met veel plezier mogen lezen, al hadden sommige stukken wat korter gemogen. De spanning is voor een groot deel goed te vinden in het verhaal. Ik heb het boek in één dag kunnen uitlezen, omdat hij fijn geschreven is. Hierdoor leest het boek makkelijk en vlot weg. Ik geef het boek 4 sterren en kijk erg uit naar het volgende deel dat verschijnt in januari 2023. Hoe gaat het namelijk nu verder met Brynn, wat gaat er nog meer gebeuren?

Picture of Charonna Mensink

Charonna Mensink

Charonna Mensink ( 27 ) woont samen met haar vriend en 2 poezen in Zeeland, maar oorspronkelijk komt zij uit Utrecht. In het dagelijkse leven werkt zij als onderwijsassistent op de middelbare school. Dit werk doet zij met veel plezier en in haar vrije tijd is ze graag creatief bezig. Maar het allerliefst leest ze een goed boek waarbij ze verdwijnt naar de wereld waar het boek zich afspeelt. Haar liefde voor lezen is gekomen door de "Hoe overleef ik" boeken van Francine Oomen en door de "Op zoek naar Dolfijnen" boeken van Lucy Daniels. Verder probeert ze de leerlingen op school aan te moedigen met het lezen van boeken en raad ze vaak een aantal boeken aan.