Filmrecensie: Emily in Paris seizoen 2

Emily is back! Na genoten te hebben van seizoen 1, was het tijd om seizoen 2 van ‘Emily in Paris’ te bingen. Het tweede seizoen begint waar seizoen 1 eindigde en dus zien we hoe Gabriel toch in Parijs blijft en de situatie tussen hem, Emily en Camille uiterst ongemakkelijk wordt…

Waar gaat Emily in Paris over?

Emily in Paris vertelt het verhaal van de Amerikaans Emily die voor een jaar naar Parijs gestuurd wordt om voor een Frans marketingbureau te werken in plaats van haar zwangere baas Madeline. Emily wordt geconfronteerd met een nieuwe stad, een andere werkomgeving en zeker een andere cultuur…Met vallen en opstaan probeer Emily een reputatie op te bouwen bij La Savoir, waar ze zeker niet meteen geaccepteerd wordt. Ondertussen ontmoet ze de excentrieke Mindy, een gevallen Chinese popster, de knappe Camille en haar ontzettend charmante vriend Gabriel. Emily in Paris toont het romantische Parijs en vertelt het chaotische, dramatische en romantische verhaal van Emily.

Mijn mening over seizoen 2

Ik vind deze serie heerlijk. Het is allemaal niet erg diepgaand, maar de prachtige omgeving, de Franse liedjes en de leuke, dramatische verhaallijnen vermaken zeker. De afleveringen duren ongeveer een halfuurtje en het acteerwerk is goed. Lilly Collins vertolkt de rol van de lieve, ietwat naïeve Emily geweldig. Hoewel sommige karakters misschien wat stereotiep zijn, sluit je de personages met hun uitgesproken karakters in je hart: excentrieke Mindy, sluwe, maar knappe Camille, romantische Gabriel, maar ook Luc en Julian zijn leuke personages. Dit seizoen komt Madeline meer in beeld, wordt het personage van Sylvie meer uitgediept (hoewel ik haar nog steeds niet erg sympathiek vond) en ontmoeten we de knappe Alfie, de Britse medestudent in de Franse les van Emily. De introductie van dit karakter zorgt voor meer spanning in de driehoeksverhouding tussen Emily, Gabriel en Camille (die nu eigenlijk wordt uitgebreid naar een vierkant) en daarbij is de ontwikkeling die Alfie doormaakt in deze 10 afleveringen mooi. Een goede aanvulling op de huidige cast en verhaallijnen, hoewel ik vermoed dat we Alfie in seizoen 3 niet veel meer terug gaan zien.

Want over seizoen 3 gesproken…Netflix heeft al bevestigd dat er nog een seizoen 3 en 4 van Emily in Paris zal verschijnen. Yes! Want als je het einde van seizoen 2 hebt gezien, dan weet je dat het verhaal van Emily nog lang niet verteld is en dat we achterblijven met een flinke cliffhanger: wat gaat Emily beslissen? Ik denk het wel te weten…

Wat Emily in Paris ook zeker bijzonder maakt, zijn de geweldige outfits die alle karakters dragen. Emily toont zich iedere aflevering meerdere keren in de meest verbluffende en authentieke outfits en ook Sylvie, Camille en Mindy zien er prachtig uit. Outfits die passen bij zowel de serie als fashion-stad Parijs en die zeker inspirerend zijn voor fashionista’s!

Als je houdt van een romantische serie vol Franse liedjes, mooie plaatsen, geweldige outfits en dramatische en ietwat cliché-achtige verhaallijnen, dan is Emily in Paris zeker de moeite waard om eens te bekijken. Korte afleveringen, goed acteerwerk en leuke karakters kenmerken deze fijne serie die je snel wegkijkt. Ik kan in ieder geval niet wachten op seizoen 3!

Romantiek ❤️❤️❤️

Drama ⭐️⭐️⭐️

Spanning ?