Leuk! Ilse schreef een recensie over Dark Romance

DarkRomanceBundel

Ilse schreef op haar persoonlijke blog een recensie over Dark Romance – Verboden verlangen en daar zijn wij natuurlijk ontzettend blij mee! Zeker als het een positieve recensie is! Daarbij verschijnen er natuurlijk binnenkort weer twee bundels: een derde Dark Romance bundel en een eerste bundel met drie Dystopia verhalen. Maar daarover volgt later meer. Hieronder kun je de recensie lezen over het eerste deel:

Ilse over Dark Romance – Verboden verlangen
Deze recensie gaat weer eens over wat anders. Op de site Young Adults worden er nogal eens schrijfwedstrijden gehouden en er zijn zelfs bundels uitgegeven met de mooiste verhalen. De bundel die ik las, heet “Verboden Verlangen”. Die bevat verhalen van Eva Moraal Marijke F. Jansen en Isabel Peters. Hun drie verhalen, totaal onvergelijkbaar, hebben één ding gemeen: Het zijn allemaal Dark Romance verhalen.

Eva schreef over Sophie. Zij maakt kennis met de metamorfen: menselijke wezens die in dieren kunnen veranderen. Eva maakte veel gebruik van spreekwoorden en haar verhaal leest vlot weg. Haar gebruik van kleurendetails is me ook opgevallen. Het einde vond ik alleen erg voorspelbaar en ik vroeg me af en toe af hoe oud Sophie daadwerkelijk was, maar dat woog niet te zwaar op tegen de rest van het verhaal. Ik heb Eva’s andere verhaal, Overstroomd, geleend bij de bieb. Want daar ben ik ook erg nieuwsgierig naar!

Bij Marijkes verhaal zat ik er al in vanaf hoofdstuk één. Tussen dat hoofdstuk en hoofdstuk twee zit een kier van tweeënhalf jaar, waardoor ik me nog meer afvroeg wat de verstrooide Arana in de tussentijd had meegemaakt. Met alle spanning die Marijke in “Muze” heeft gestopt, heb ik me geen moment verveeld. Het einde was gekmakend, maar gelukkig kan ik jullie meedelen dat er een vervolg onderweg is. Joepie!

Waar de twee bovenstaande verhalen spannend waren, vond ik Isabels verhaal bovenal schattig. Ik nam een kijkje in het leven van Mila, die haar leven saai vindt tot ze in een zeepdoosje een andere wereld ontdekt waar ze steeds vaker tussen heen- en weer reist.

Een drietal fijne verhalen van een drietal fijne schrijfsters, als je het mij vraagt! En mensen, jullie moeten de site in de gaten houden. Er zijn plannen voor een nieuwe wedstrijd, vertelde Natasja. En maak dan ook meteen een account aan: het is gezellig daar!

[Bron: Ilse ten Have]

Natasja Storm

Natasja Storm

Natasja heeft een tijdje onder de radar geleefd, maar met het vernieuwde Young Adults is zij weer 'back in business'. Ze heeft veel ideeën om het platform weer op de kaart te zetten en is bezig met het uitbreiden van functionaliteiten voor de website en community! Ze zet momenteel de laatste puntjes op de i van een bovennatuurlijke young adult/new adult en werkt aan een literaire roman. Het idee voor een kinderboekenserie werkt zij tussendoor uit. Naast schrijven zijn snowboarden, marketing en ondernemen haar passies.