Recensie: King of Pride – Ana Huang

King of Pride van Ana Huang

Eerder deze week kon je al de review van Livia lezen over Twisted Lies van Ana Huang. Van deze populaire schrijfster is vorige week ook het tweede (vertaalde) deel de Kings of Sin-serie verschenen: King of Pride! Nadat ik deel 1 verslonden had, kon ik niet wachten om erin te beginnen! Lees hieronder of ik hem je aanraad!

Serieuze control freak vs. Impulsieve avonturier

Kai Young is gereserveerd, onberispelijk en heeft altijd alles onder controle; de King of Pride! Hij wil geen chaos in zijn leven, daar is hij veel te druk voor. De strijd om de CEO-titel van het familiebedrijf staat namelijk op het punt te beginnen. Als rijke erfgenaam van een media-imperium kan hij zich geen afleiding veroorloven. Afleidingen zoals Isabella, met haar paarse haar en ongepaste grappen. Maar elke blik of aanraking brengt hem in de war. Sterker nog, brengt hem in de verleiding om haar de zijne te maken.

Isabella Valencia is brutaal en impulsief, en altijd in voor een avontuur of een feestje. Ze is nog nooit een man tegengekomen die ze niet om haar vinger kon winden… tot Kai Young. Het zou haar niet uit moeten maken. Hij is niet haar type , ze valt niet op saaie mannen die alles te serieus nemen. Bovendien betekent zijn lidmaatschap van de exclusieve club waar ze bartender is dat hij verboden terrein is. Maar Isabella kan niet ontkennen dat onder zijn ijskoude buitenkant een man schuilgaat die haar met één aanraking kan laten smelten…

Herkenbare stijl, maar zeker niet saai!

Wie al een aantal boeken van Ana Huang heeft gelezen, gaat haar stijl herkennen. Is dat erg? Helemaal niet! Want ze schrijft heerlijk vlot, met in elk boek de nodige tropes. In King of Pride zijn dat ‘forbidden romance’, ‘opposites attract’ en (herkenbaar voor deze serie) de sexy miljardair! I love it! Een fijne mix waardoor je er gelijk helemaal in zit.

De spanning wordt goed opgebouwd en de spice duurt even, wat het geheel ook wel geloofwaardig maakt. Ook herkenbaar voor deze serie; de niet zo leuke, niet zo sportieve familie. Zowel Kai als Isabella hebben er last van. Alleen vond ik dit deel van de verhaallijn in King of Pride wat minder overtuigend dan in deel 1. De beschermende/controlerende grote broer van Isabella en hetgeen ze over haar familie geheim houdt; ik voelde het niet helemaal.  Misschien als die familiegeschiedenis wat meer uitgewerkt was, dat ik dan anders had ervaren?

Wat je wel heel goed voelt is de chemie tussen Kai en Isabella; die spat van de pagina’s. Ook al doen ze hun best om het te ontkennen, opposites attract!

Zevendelige serie

Vooralsnog heeft Ana Huang zeven delen aangekondigd in de Kings of Sin serie (vernoemd naar de zeven zonden), we kunnen gelukkig dus nog wel even vooruit! King of Pride is los te lezen van het eerste deel, maar omdat veel personages (maar ook plekken zoals Valhalla) terugkomen is het wel zo leuk om eerst deel 1 te lezen.

Weer een heerlijk boek uit de koker van van Ana Huang. King of Pride is lekker vlot, met de nodige drame en spice en fijne personages. Ik geef het boek 4 sterren en kijk nu al uit naar de verschijnen van het derde (vertaalde) deel: King of Greed! Mocht je ook Engels lezen dan heb je geluk; de eerste vier delen van deze Kings of Sin-serie zijn namelijk al verschenen (deel 5 volgt ergens in 2025).