Recensie: Uitverkorene, Duistere Engel – Alicia Reale

Duistere Engel

Ik las het boek Uitverkorene: Duistere Engel van Alicia Reale. Uitverkorene: Duistere Engel is Alicia haar eerste boek die zij geschreven en uitgegeven heeft. Hieronder kun je lezen wat ik van het boek vind.

Het verhaal:

Het verhaal gaat over Aliana Logan, zij is een krachtige maar jonge heks. Zij leidt een zorgeloos leven in Santa Monica, Californië. Haar leven verandert echter wanneer zij Michael ontmoet in de bibliotheek. Ze voelt zich meteen tot hem aangetrokken en hij is net als zij anders. Wanneer hij verteld dat hij ook een heks is, wil ze niets liever dan tijd met hem doorbrengen. Aliana krijgt vanaf dat moment ook te maken met een nieuwe kracht. Ze ziet dingen die later ook echt uitkomen: visioenen. Wanneer haar kracht toeneemt, wordt Aliana ook nog eens gestalkt door een demon. Dit verteld zij aan Michael en hij biedt haar zijn hulp aan, maar kan ze hem wel vertrouwen?

De schrijfstijl/verhaallijn:

De schrijfstijl van Alicia is erg fijn om te lezen, het boek leest lekker vlot weg. Dit komt ook nog eens omdat het boek best dun is. De spanning in het boek zit er al gauw in. Je wil namelijk constant verder lezen, want wat gaat er allemaal gebeuren met Aliana en Michael.

Het boek eindigt met een open-einde, dit maakt je best wel nieuwsgierig. Hoe gaat het namelijk verder aflopen met Aliana en Michael?

De personages:

De personages worden goed uitgewerkt in het verhaal. Aliana leer je vooral goed kennen, je weet wie ze is, met wie ze heeft etc. Daar in tegen leer je Michael steeds een beetje beter kennen, hij is best wel mysterieus. Aan het einde van het verhaal weet je bij Michael hoe alles in elkaar steekt qua zijn familie. Hij heeft namelijk best wel een bijzondere familie voor een halfbloed heks.

De liefdesverhouding die uiteindelijk uitbloeit tussen Michael en Aliana is erg mooi, ook nadat ze hem heel even niet vertrouwde. Daar in tegen hadden de ouders van Aliana nog wel wat beter uitgewerkt mogen worden. In het verhaal zijn haar ouders vaak weg naar conferenties voor heksen.

De wereld:

Zoals je hebt kunnen lezen, speelt het verhaal zich af in Santa Monica, Californië. Zelf ken ik deze stad niet heel goed, ik weet alleen dat daar een heel bekende pier is. Van mij had de plaats waar het zich afspeelt nog wel wat beter omschreven mogen worden. Het verhaal speelt zich voor een groot deel af op school, in de bibliotheek of bij Aliana thuis.

Het boek ziet er prachtig uit, het verhaal is goed en spannend geschreven. De omgeving waar het verhaal zich afspeelt had van mij nog wat beter uitgewerkt mogen worden. Bovenal ben ik erg benieuwd naar het volgende deel en geef ik het boek 4 sterren. Als je net als mij van fantast boeken houdt, die snel weglezen, dan raad ik je zeker dit boek aan. Zelf had ik hem binnen een dag uit, misschien wel binnen 5 uur.