Recensie: Rijk van Vlees en Vuur – Jennifer L. Armentrout

Rijk van Vlees en Vuur

Ik las het boek Rijk van Vlees en Vuur van Jennifer L. Armentrout. Dit is het vervolg op het boek Uit Bloed en As en wat ik ervan vond lees je hieronder.

Er is een oorlog op komst en Poppy zit er middenin. Het gevallen koninkrijk Atlantië blijkt namelijk nog te bestaan en de koning wil haar gebruiken om een boodschap over te brengen. De afvalligen willen haar juist dood hebben, de wulven worden onvoorspelbaarder en Poppy haar krachten nemen toe. Poppy weet niet meer wat ze moet doen. Maar één ding weet ze wel: er is niemand zo gevaarlijk als de Duistere, de prins van Atlantië.

Prins Casteel, ook wel de De Duistere en de man van wie Poppy hield, heeft haar verraden. Hierdoor weet Poppy niet of ze hem kan vertrouwen. Maar als Poppy haar broer Ian wil vinden, zal ze toch met Casteel moeten samenwerken. Dit is helaas niet zonder risico’s. Casteel heeft een plan, maar Poppy haar veiligheid en haar hart staan hierdoor op het spel.

De schrijfstijl/verhaallijn

De schrijfstijl van Armentrout is erg fijn om te lezen. Wat ik vooral erg fijn vind van Armentrout, is dat je precies in het boek begint met het verhaal waar je bent gebleven in het eerste deel. Dit deel gaat dus precies verder waar het vorige deel is geëindigd.

De personages

De hoofdpersonen in dit boek zijn nog steeds Poppy en prins Casteel. Daarnaast leer je een aantal oude personages nog beter kennen, maar je leert ook nieuwe personages kennen. Dit vond ik zelf erg verfrissend. Zo zie je als je het boek opent een mooie art van een man aan de voorkant en aan de achterkant een vrouw. In het begin wist ik niet wie dit waren, maar dat wordt later duidelijk in het verhaal. Hierdoor krijg je ook bij deze personages een beter beeld, omdat ook zij een wat een belangrijkere rol krijgen in dit boek.

De chemie tussen Casteel en Poppy is mooi en goed beschreven. Poppy gaat verder met de haat jegens Casteel, ook al weet ze van zichzelf dat ze hem nog steeds leuk vind. Ook de ware gevoelens van Casteel naar Poppy komen goed naar voren in het verhaal, maar ook wat zijn ware bedoelingen zijn. Ik blijf de chemie van Poppy en Casteel prachtig vinden en de pit die Poppy heeft vind ik heerlijk. Poppy is echt een badass girl, die lekker stoer is en haar mondje wel bij zich heeft.

De wereld

Wat ik heel erg fijn vindt aan dit deel, is dat Zomer & Keuning dit keer wel een kaart van de wereld in het boek hebben gedaan. Hierdoor krijg je er meer een beeld bij en kun je ook makkelijker zien hoe de personages reizen. Je weet hierdoor precies waar elk plaatsje ligt die benoemd worden in het verhaal. Door Casteel leer je zelfs weten dat het in Atlantië heel anders is dan in het koninkrijk Solis.

Het boek ziet er weer prachtig uit, vooral met de gouden schutbladen en de art aan de binnenkant. Het verhaal is weer spannend van begin tot eind, hierdoor wil je constant doorlezen. Het boek eindigt weer met een cliffhanger en hierdoor ben je echt benieuwd naar het volgende deel. Het einde was absoluut niet wat ik verwacht had en daarom ook erg onverwachts. Ik geef het boek vijf sterren en raad je zeker aan om deze serie te gaan lezen en mee te gaan op het spannende avontuur van Poppy.