Recensie: Falling hard for the Royal Guard – Megan Clawson

falling hard

Falling hard for the Royal Guard is een TikTok made me buy it book en ik moest daarom ook gewoon weten of het ook een goed boek is. Het is het eerste boek van Megan wat voor een deel gebaseerd is op haar eigen leven.

De zesentwintigjarige Maggie Moore woont in de Tower of London! Haar vader werkt daar als Beefeater (bewaker) en Maggie werkt daar bij het ticketverkooppunt. Ondanks dat het heel romantisch klinkt is het Maggie nog niet gelukt om haar prins op het witte paard te vinden. Ook zijn er geen ridders die zich verdringen voor de ophaalbrug. Dus dan maar op Tinder, besluit ze.

Na een aantal mislukte dates en een stalkerige ex begint ze te geloven dat er geen leuke mannen bestaan. Tot ze Freddie tegen het lijf loopt, een Royal Guard. Deze man zou het weleens kunnen zijn. Maar hoe trek je de aandacht van iemand die erin getraind is om iedereen te negeren? Maggie vindt het een uitdaging, maar zal het haar dan toch lukken om zijn gezicht uit de plooi te halen en hem tot een kus te verleiden?

Mijn mening

Wat ik super leuk vind aan dit boek, is dat het geïnspireerd is op het eigen verhaal van de schrijfster Megan Clawson. Megan Clawson is namelijk zelf terug gaan wonen bij haar vader die een Beefeater (bewaker) is van de Tower of London. Nou moet ik wel eerlijk zijn dat ik niet wist dat een bewaker van de Tower of London ook wel een Beefeater genoemd wordt. Daarnaast heeft de schrijfster net als de hoofdpersonage een bos rode krullen.

Je leert Maggie kennen als een chaoot die nog verre gevoelens heeft voor haar ex Bran. Bran is erg manipulatief en arrogant, Maggie zal hem in het verhaal nog een paar keer onder ogen moeten komen. Zelf vond ik het personage (Bran) erg irritant worden en had al gelijk bij de eerste ontmoeting met hem dat ik dacht, wat een vervelend mannetje is dat.

Maggie is verder een super leuk personage dat goed is neergezet. Ze is een beetje onhandig en chaotisch, maar hierdoor zit er wel humor in het verhaal. Ook hoe ze de Royal Guard Freddie leert kennen is gewoon geniaal. Ik heb veel moeten lachen.

In het begin moest ik er wel even inkomen, maar uiteindelijk leest het verhaal vlot weg door de schrijfstijl. Je zal aan het begin even moeten wennen, maar door de humor in het boek ga je het uiteindelijk echt wel een leuk boek vinden. Buiten dat het voor mij even duurde om erin te komen heb ik erg genoten van het boek. Zelf heb ik best wel wat dingen geleerd door het boek, zoals dat dus een bewaker ook wel een Beefeater genoemd wordt. Zelf ben ik nog nooit in Engeland geweest, maar misschien weten de gene die in Engeland zijn geweest dit wel.

Het is een vermakelijk boek met een rollercoaster van gevoelens waar iedereen als nog zijn hart aan verliest door de humor in het mooie liefdesverhaal van Maggie. Ik raad het zeker aan om dit boek te lezen en geef hem daarom ook 4 sterren.

Picture of Charonna Mensink

Charonna Mensink

Charonna Mensink ( 27 ) woont samen met haar vriend en 2 poezen in Zeeland, maar oorspronkelijk komt zij uit Utrecht. In het dagelijkse leven werkt zij als onderwijsassistent op de middelbare school. Dit werk doet zij met veel plezier en in haar vrije tijd is ze graag creatief bezig. Maar het allerliefst leest ze een goed boek waarbij ze verdwijnt naar de wereld waar het boek zich afspeelt. Haar liefde voor lezen is gekomen door de "Hoe overleef ik" boeken van Francine Oomen en door de "Op zoek naar Dolfijnen" boeken van Lucy Daniels. Verder probeert ze de leerlingen op school aan te moedigen met het lezen van boeken en raad ze vaak een aantal boeken aan.