Previews boeken Helen Vreeswijk

vreeswijk-voorpublicatie

Op de laatste dag van 2011 heb ik nog een leuke preview voor jullie! Namelijk het eerste hoofdstuk van de boeken van Helen Vreeswijk. Je kunt het hier allemaal lezen: Chatroom, Eerwraak, Leugens, Loverboys, Ontvoerd, Overdosis, De Stalker. Houd jij van spannende boeken en ben je nog niet bekend met de boeken van Helen Vreeswijk? Lees dan snel verder!

Hieronder de beschrijvingen van vier van haar verhalen.

Overdosis
In Overdosis draait alles rond een vriendengroepje dat kapotgaat door drugs. Dit groepje middelbare scholieren gaat vaak samen uit. Wanneer op één van die avonden een vreemde jongen iets in het drankje van een meisje doet, en daarna het meisje weglokt naar buiten waar hij haar verkracht, heeft de groep een weg ingeslagen waarvan het nooit meer kan terugkeren. Het brengt hen op een spoor van intriges, manipulatie en drugs…

Chatroom
Verscholen achter hun anonimiteit surfen Floor en Marcia rond op het internet op zoek naar leuke jongens. Op een profielsite presenteren de meisjes zich zo aantrekkelijk mogelijk. Ze veranderen hun naam en leeftijd en passen hun uiterlijk aan en amuseren zich kostelijk. Helaas zijn Floor en Marcia niet de enigen die de waarheid verdraaien. Op een dag organiseren ze een ontmoeting met hun internet-droomprins. Al snel raken de meisjes verstrikt in een web van intriges en dan verandert een onschuldig avontuur in een ware nachtmerrie.

Leugens
Leugens vertelt het verhaal van Alfred. Zijn vader is bedrijfsleider, zijn moeder maakt carrière. Ogenschijnlijk een gewoon gezin, maar dagelijks zien en horen Alfred en zijn zus hoe hun moeder mishandeld wordt. Alfred hoopt maar één ding: dat zijn vader snel oprot en dat hij niet op hem gaat lijken. Op een dag krijgt Alfred verkering. het meisje wordt een obessie, hij is bang haar te verliezen. Omdat hij vaak getuige is van geweld, verandert hij van slachtoffer in dader. Na een uitbarsting verbreekt zijn vriendin de relatie. Alfred draait door en legt de schuld bij zijn vader. Hij wil wraak. Intussen heeft zijn moeder na jaren van geweld besloten te scheiden. Dat is niet naar de zin van haar man. Ook hij wil wraak.

Ontvoerd
Anouk heeft een geheim dat ze met niemand durft te delen. Ze leidt hierdoor een dubbel leven en verzint leugen op leugen waardoor ze steeds dieper in de problemen komt. Als ze dan uiteindelijk de moed heeft om het haar ouders te vertellen is er geen begrip. Haar wereld stort inen ze wenst haar ouders het ergste toe. Maar daar krijgt ze snel spijt van als blijkt dat een onbekende het gezin binnendringt en geld eist voor een leven.

Lees hier de previews van Helen Vreeswijks spannende boeken. Wat vind je van deze previews? Ben je al bekend met de boeken van deze auteur? Geef hieronder je mening.

Picture of Natasja Storm

Natasja Storm

Natasja heeft een tijdje onder de radar geleefd, maar met het vernieuwde Young Adults is zij weer 'back in business'. Ze heeft veel ideeën om het platform weer op de kaart te zetten en is bezig met het uitbreiden van functionaliteiten voor de website en community! Ze zet momenteel de laatste puntjes op de i van een bovennatuurlijke young adult/new adult en werkt aan een literaire roman. Het idee voor een kinderboekenserie werkt zij tussendoor uit. Naast schrijven zijn snowboarden, marketing en ondernemen haar passies.