Recensie Een hart zo vurig van Brigid Kemmerer

Ik heb een ‘Een hart zo vurig’ gelezen,  het vervolg op ‘Een vloek zo eenzaam’. Het verhaal speelt zich opnieuw af in Sinteldaal. Nadat de vloek eindelijk is verbroken staan Rhen en Harper wederom voor nieuwe problemen. Prins Rhen zou namelijk niet de rechtmatige troonopvolger zijn.

Grey is al maanden vermist en niemand weet waar hij is sinds hij Sinteldaal redde van de tovenares.

In het boek gaan we dit keer verder met Grey, zal hij eindelijk vechten met Rhen voor de kroon van Sinteldaal? We volgen nu ook Lia, zij wil niets liever dan vrede tussen de twee koninkrijken. Terwijl haar moeder daar natuurlijk anders over denkt. Door te lezen ga je ook echt meeleven met Lia. Zelf heb ik het niet zo op Grey, maar door de vlotte schrijfstijl van de auteur ga je op in het verhaal.

Ik vond het begin heel moeilijk om in te komen, maar eenmaal je begint en volhoudt kan je het niet meer wegleggen. Ik ben meer iemand die boeken in het Engels leest, dit was dus een grote overstap voor mij. Door mijn dyslexie vond ik sommige stukken moeilijk. Er staat vaak schuingedrukte tekst in om de gedachte van de personages weer te geven. Dit leest voor mij persoonlijk wat moeilijk.

Het boek kan je prima lezen zonder het eerste deel gelezen te hebben. Al kan het wel handig zijn voor achtergrondinformatie. Het eerste boek kan prima opzichzelf staan, net zoals het tweede. Ik lees persoonlijk soms boeken zelf in een andere volgorde en dit was ook zo een gevalletje. Het eerste deel stond al lang op mijn TBR (hij stond al maanden in mijn kast naar me te kijken, terwijl ik maar andere boeken bleef kopen, oeps)  en na het lezen van het tweede boek las ik pas het eerste deel.

De auteur schrijft echt vlot en als je dit boek leest, is het alsof je in de wereld van Sinteldaal binnenstapt.

De kaart die zich binnenin het boek bevind, vind ik zelf heel handig om zo een overzicht te hebben over hoe deze ‘wereld’ eruitziet. Ik vind het dan altijd sterk als auteurs dit doen bij hun boeken. Dit geeft echt een persoonlijke touch.

Ze gaat zo diep in op de personages dat je ze ook ‘echt’ leert kennen.  Wat ik minder vond is dat ik nog niet weet waarom Tycho zo bang is voor soldaten. Ik hoop dat we in het laaste deel hier toch iets over te weten komen.

Net zoals in het eerste boek is er ook een monster, maar dit keer minder eng…waarom die minder eng is zal je zelf moeten ontdekken in het boek.

In dit boek, wordt het verhaal vooral verteld vanuit het perspectief van Grey. Hij probeert zichzelf te beschermen en vlucht weg, nadat hij weet wie de halfbroer is van Rhen. Hij leert op zijn pad Lia kennen. Zo ontdekt hij dat ze heel wat gemeenschappelijke interesses hebben, wat betreft de toekomst voor Sinteldaal. Zo bundelen ze dan hun krachten.

We leren ook een nieuw personage kennen, namelijk Tycho. Hij brengt me in het verhaal wel vaak aan het lachen.

Wederom een sterk en prachtig verhaal dat eindigt met een cliffhanger.

Persoonlijk geef ik het boek 4 sterren, ik zou het boek zeker aanraden, maar zelf is het niet m’n genre om nog eens opnieuw te lezen. Ik lees graag dark-academia stijl of thrillers. Ik lees bijvoorbeeld graag de boeken van Donna Tartt. Fantasy is voor me nog maar recent een nieuw gegeven, ik wen hier nog aan. Het is raar voor me om plots over elfen enz. te lezen..

Joyce Delva

Joyce Delva

Dit is Joyce, ze is 24 jaar en woonachtig te Oudenaarde. Al sinds ze klein is heeft ze een passie voor lezen. Haar favoriete boeken zijn: Looking for Alaska en Twilight. Uiteraard heeft ze meerdere favoriete boeken; ze leest graag zowel fictie als non-fictie. Klassieke literatuur is iets wat haar ook bezighoud, maar bovenal leest ze het liefst YA-boeken. Verder vind je haar meestal in boekenwinkels of bij haar kat Simba. Vrienden weten dan ook te vertellen dat ze gek is op boeken, katten en koffie.