Recensie: In de spotlights – Manon Visser

Het debuut van Manon Visser, In de spotlights, kwam in mei uit bij uitgeverij Clavis. Toen Visser op Instagram vroeg of er interesse was in een blogtour, spraken wij haar aan. Vandaag zijn wij aan de beurt in de blogtour en wij mogen deze zelfs afsluiten.

In de spotlights vertelt het verhaal van Kat Morrison, die een dubbelleven leidt. Niemand weet dat de onopvallende studente ook het meisje achter de wereldberoemde popster Skyler is. Dat wil Kate graag zo houden. Aan het begin van het nieuwe schooljaar duikt er plotseling iemand op die haar leven wil ruïneren. De anonieme stalker dreigt haar dierbaren iets aan te doen, tenzij Kate een reeks van onheilspellende opdrachten uitvoert. Moet Kate haar leven in de spotlights opgeven?

De cover en het binnenwerk

Eerst en vooral wil ik graag iets zeggen over de cover. De cover is heel erg mooi. We zien een meisje met blauw haar en een blauwe glitter bloes aan op de cover. De titel komt ook goed tot uiting in een witte kleur. Het binnenwerk is ook prachtig uitgewerkt. Elk hoofdstuk begint met een spotlight die naar beneden schijnt. Sommige hoofdstukken bevat een spotlight die uit is. Dit heeft een betekenis, maar die betekenis laat ik je zelf achterhalen. Ik kan alleen zeggen dat er goed is over nagedacht en dat het prachtig is.

Originaliteit

Ik vond het verhaal op zich niet superorigineel. Het ging over een meisje dat een leuk leven leidt, tot er een stalker op duikt die haar het leven zuur maakt. Ik kreeg enorm veel Chinouk Thijssen-vibes. Misschien omdat ik nog niet zo heel lang geleden de Turth or Dance trilogie van Thijssen heb gelezen. Het deed me dan ook nog eens aan Pretty Little Liars denken. En omdat het over een popster ging, dacht ik daarbovenop nog aan Hannah Montana.

Toch vond ik het wel een leuk boek om te lezen en zullen jongere lezers dit zeker een tof boek vinden. Deels omdat zij niet perse ook al die andere boeken en tv-programma’s zullen gezien hebben. Wat ik wel echt goed vond was dat het verhaal niet eindigde eens dat het uitkwam wie de stalker was. Ik verwachtte dat het verhaal dan wel zou eindigen, maar dat deed het niet. Er kwam nog een plottwist en eigenlijk begon het verhaal pas vanaf dat moment echt spannend te worden.

Ik vond het zeker een leuk boek om te lezen, maar misschien net iets minder origineel al zaten er zeker genoeg elementen in die mij verrast hebben. Ik geef het boek 3,5 sterren. Bedankt Clavis voor het recensie-exemplaar en bedankt Manon Visser dat we mochten meedoen aan de blogtour.

Picture of Livia Peeters