Recensie: Hof van Zilveren Vlammen – Sarah J. Maas

In dit lang verwachte vervolg op de serie van een Hof van doorns en rozen, volgen we Nesta Archeron (de oudere zus van Feyer) in haar strijd met haar nieuwe lichaam en leven. Nesta is in het vorige deel van ACOTR tegen haar zin in door de Koning van Hybern ondergedompeld in de Ketel toen ze vocht voor haar zusje. Nesta heeft echter zo’n sterke wil dat ze een deel van de Ketel heeft gestolen in ruil voor wat Hyrbern haar en haar zusje heeft aangedaan.  Ze wil geen Fea zijn en al helemaal geen met bovennatuurlijke krachten. Buiten dat zit ze allesbehalve te wachten op Cassian die haar woede meer dan wie dan ook aanwakkert. Dat is niet het enige wat hij aanwakkert. Het vuur dat tussen hen speelt blijkt iets meer te zijn dan alleen lust.

Sarah J. Maas weet zoals in al haar boeken de spanning hoog te houden tussen de twee hoofdpersonen (Cassian en Nesta). Dit boek zit vol met spannende en intieme scenes. Ik moet er wel bij zeggen dat na 6 hoofdstukken intiem contact en uitgebreide uitleg ik wel toe was aan een wat spannender hoofdstuk. Dit is namelijk echt het toppunt van een spicy boek.

Het verhaal is zoals elk boek van Sarah J. Maas weer goed opgebouwd. De spanning is om te snijden en de grote plottwist komt weer op het goeie moment. Echter vond ik wel dat het Nesta allemaal iets te gemakkelijk afging. Nesta is een koppige meid die eigenlijk juist helemaal niks wil bereiken terwijl dit juist van haar verwacht wordt. Hierdoor lukt alles bijna direct als ze het ook maar probeert. Dit vond ik persoonlijk erg jammer omdat ik juist hier wat meer behoefte aan had. Ik vond dat er in plaats daarvan teveel aandacht ging naar het intieme van het verhaal.

Ook van het einde baalde ik een beetje. Ik had een groot en gevaarlijk en bloederig einde verwacht. Dit bleek echter niet het geval te zijn. Wel was het leuk om meer te weten te komen over de culturen binnen Prythian. Ook zijn Nesta’s nieuwe vriendinnen heel leuk om kennis mee te maken. Cassian is wel het toppunt van het boek zelf. Ik was al stiekem verliefd op hem, maar na dit boek smelt ik. Het boek is dus heel erg aan te raden voor de mensen die fan zijn van de boeken van Sarah J. Maas en de boeken van Shelby Mahurin.

Ik hoop (net als denk ik iedereen) dat er nog een vervolg komt, maar dan over de andere zus Elain en Lucien of over Azriel en Mor. In ieder geval heeft dit boek me weer super benieuwd gemaakt naar wat Sarah J. Maas nog meer voor ons in petto heeft.

Sophie Hommes

Sophie Hommes

Sophie (2002) is student Creative Business in Rotterdam. Ze is gek op alle boeken en films die ook maar het woord Fantasy bevatten. Ze leest het liefst dan ook de hele dag. Verder hoopt ze ook in de toekomst iets binnen het uitgeverswereldje te kunnen gaan doen.