Review: Versplinterd Verlangen door Emma Zegers

Als Linde de zanger van haar favoriete band bijna aanrijdt, beseft ze nog niet wat voor impact dit op haar leven zal hebben. Ze geeft knappe rockster Sverre alleen een lift en daarna gaan ze allebei verder met hun eigen leven. Denkt ze. Alles verandert als ze na zijn concert samen op een hotelkamer belanden. Plotseling begint Linde de scheurtjes in haar eigen relatie op te merken. Haar vriend Finn denkt wel erg veel aan zichzelf en lijkt zich niet echt druk te maken over hoe zij zich voelt. Moet ze vechten voor iemand die dat niet voor haar doet of moet ze voor zichzelf kiezen?

Interessant personage

Linde is een interessant personage, ze wil vooruit maar in het begin van het boek merk je dat ze vastzit. Ze zit vast in een relatie die weinig voor haar doet, maar waar ze in blijft omdat ze kinderen wil. Ze heeft haar eerste grote opdracht als cateraar ontvangen, echter is ze te onzeker om de volgende stappen te zetten voor haar bedrijf en woont op zesentwintigjarige leeftijd nog bij haar oma. Het was een gewaagde keuze om Linde vreemd te laten gaan: een keuze die ook goed uitpakte, vooral omdat je eerder al ziet dat haar relatie met Finn niet echt ergens heen gaat.

Overwinning

De crisis in haar relatie is echter niet de enige crisis waar Linde mee wordt geconfronteerd in dit boek. Haar alcoholistische moeder belandt in het ziekenhuis. Hoewel ze zich laat overtuigen een afkickbehandeling te ondergaan zorgt dit door het boek heen ook voor flinke opschudding in het leven van Linde. Wanneer je het boek dichtdoet is Linde nog steeds echt Linde, de verlegen en timide vrouw is niet plotseling een party animal, maar ze zit niet langer vast in haar eigen onzekerheid.

Puntje van kritiek

Mijn enige echte punt van kritiek is dat het einde heel snel verloopt. In de laatste vijftien à twintig pagina’s gebeurt alles opeens heel snel. De rest van het boek verloopt juist op een vrij rustige, gedoseerde manier. Dit zorgde er ook voor dat Linde, die het hele boek lang alles overdenkt, snel grote levensbeslissingen nam wat tegen haar karakter indruist.

Al met al vind ik het een goed boek en een aanrader voor iedereen die van New Adult romantiek houdt. Zelf houd ik mijn ogen en oren open voor een nieuw boek van Emma Zegers.

Rowen de Roos

Rowen de Roos